reklama

Islamská škola v Londýne učí nenávidieť

London Islamic school hate claim. Tak toto je titulok jedného londýnskeho denníka, ktorý ma ohromil minulý týždeň počas cestovania do školy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Ihneď ako som vystúpila z autobusu som to namierila do najbližšieho novinového stánku. Mala som ešte pár minút do začatia vyučovania, takže dosť času na zmapovanie celej veci. Týmto článkom sa však   mapovanie iba začalo. Názov školy spomínanej v článku je King Fahd Academy. Prekvapila ma jej adresa. Nachádzala som sa iba o jednu ulicu ďalej. Školu navštevuje 750 detí vo veku od troch do osemnástich rokov. A o čom sa učia? Podľa bývalého učiteľa sa popri všeobecných znalostiach u týchto deťoch prejavujú aj iné, pre mňa šokujúce vedomosti. Niektoré saudsko-arabské učebné osnovy zahŕňali informácie typu cirkvi ako je katolícka a židovstvo boli zbytočné, židi boli neznesiteľní ... Občas vraj postrehol u študentov prejavy nenávisti voči západniarom či obdivné výroky na   Usámu Bin Ládina. Raz dokonca počul niektorých študentov povedať, že chcú zabiť Američanov!!!  Waw! Tak to už na mňa bolo dosť. Celá rozčarovaná z nových informácií som sa usadila do triedy. Lekcia už trvala niekoľko minút, keď som sa pristihla ako sledujem spolužiakov. Teda nie všetkých. Iba tých moslimských. Tak mi napadlo, či je možné, že práve skončili vyučovanie na inej moslimskej škole. Možno práve na tej o ulicu ďalej a teraz sa prišli učiť angličtinu sem. A aj keby to tak bolo, ten článok vôbec nemusel byť pravdivý. Počas môjho sledovania spolužiakov som v ich očiach nepostrehla nič zodpovedajúce článku. Asi mám šťastie na správnych moslimov. Veď rodičia podporujúci orientáciu spomínanej akadémie by pravdepodobne nenechali svojich potomkov navštevovať školu plnú študentov západnej Európy na čele s anglickými učiteľmi. Po skončení vyučovania som sa nevedela dočkať príchodu domov. Naštartovala som počítač a začala som zháňať informácie na internete. Tam sa predsa musí nájsť odpoveď na všetky moje otázky. Lenže tentokrát sa namiesto odpovedí začali vynárať ďalšie a ďalšie nové otázniky. Zistila som, že King Fahd Academy nie je ani zďaleka jedinou školou čeliacou podobným obvineniam. Takéto školy sa vraj nachádzajú po celom svete. Všade ide o ten istý problém. Študenti sa v nich stretávajú s názormi namierenými proti západnému svetu a proti iným náboženstvám. Všetky tieto školy sú podporované saudskou vládou a ich osnovy sú nepriateľské voči demokracii a slobode. Americká vláda podľa jedného článku vydanom v čase po útokoch na WTC vyzvala všetky islamské školy na zmenu starých učebných osnov. Či nejaká zmena nastala sa mi už nájsť nepodarilo. Napadlo mi spýtať sa môjho kolegu Mohameda na jeho názor. Našťastie sa na moje vypytovanie neurazil a počas pokojnej konverzácie mi povedal, že on síce navštevoval moslimské školy, ale s nijakými prejavmi nenávisti sa na nich nestretol. Neskôr sa do debaty zapojil aj ďalší kolega-moslim a potvrdil to isté. Vlastne, keď sa tak nad tým zamyslím, asi mám naozaj veľké šťastie. Za posledných deväť mesiacov som sa stretla s mnohými moslimmi a všetci boli ku mne vždy milí a priateľskí. Som si ale vedomá jednej skutočnosti. U teroristov sa nenávisť niekde musí začínať, ale kde?

Marcela Chorvátová

Marcela Chorvátová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu